خلاصه سازی و تهیه ی پاورپوینت و ورد

خلاصه سازی باعث افزایش درک مفاهیم و حفظ اطلاعات می شود بنابراین یک استراتژی قدرتمند برای مطالعه میباشد. هنگام خلاصه سازی ما مهم ترین اطلاعات یک متن را به زبان خودمانی و کلمات مناسب بیان می کنیم.

خلاصه سازی می تواند به صورت کتبی ، شفاهی ، هنری و… انجام شود. در خلاصه سازی عموما 3 عملیات حذف ، حفظ و جمع بندی صورت میگیرد.

  1. عملیات حذف شامل حذف جزئیات و مطالب غیر مفید میباشد.
  2. حفظ شامل نگهداری مطالب مهم و ایده های اصلی یک مطلب می باشد.
  3. جمع بندی شامل تبدیل مطالب مهم به زبان خودمانی و قابل فهم می باشد.

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان و اساتید 5 نوع خلاصه سازی را نیاز دارند.

  1. خلاصه سازی شفاهی
  2. خلاصه سازی و تبدیل به فایل ورد
  3. خلاصه سازی و تبدیل به فایل پاورپوینت
  4. خلاصه سازی پایان نامه و تهیه ی پاورپوینت دفاع
  5. خلاصه سازی و تبدیل به فایل PDF
  6. خلاصه سازی و تبدیل به فایل صوتی

یکی از سخت ترین قسمت های خلاصه سازی ، پارافراژ کردن است. یعنی نوشتن متن به زبان خودمانی

خلاصه سازی

بسیاری از جزوات و مطالب علمی و کتاب ها دارای حاشیه ها ، تاریخچه و مطالب غیرضروری هستند که با توجه به سرعت دنیای امروزی فرصت مطالعه ی آنها وجود ندارد و فهم و درک مطالب مفید این متن ها وقت و حوصله ی جوانان امروزی را می گیرد.

اگر مطالعه ی مطالب و جزوات درسی برایتان خسته کننده است و یا برای ارائه ی مطالب درسی خود نیاز به خلاصه سازی و تهیه ی فایل پاورپوینت یا ورد دارید ، نگران نباشید . متخصصان مجموعه ی خدمات دانشجویی آوا ، آماده ی مطالعه ی کامل مطالب شما و تهیه ی خلاصه ی مفید و مهم مطالب شما ، تایپ فوری و انجام پاورپوینت آن میباشند. بدون نگرانی درمورد از دست دادن وقت و حوصله ی خود و جهت خلاصه سازی مطالب درسی و دانشگاهی ، کتب و جزوات و سایر متون علمی و تخصصی با ما تماس بگیرید.

همچنین ما آماده ی ترجمه ی مقالات و خلاصه سازی آنها جهت استفاده ی بهتر شما عزیزان میباشیم.

خلاصه سازی مطالب و تهیه ی فایل ورد

در خلاصه سازی و تبدیل به فایل ورد به صورت حرفه ای بایستی فایل خلاصه شده بین 10 تا 25 درصد از طول متن اصلی و 1 درصد از طول متن یک رمان یا کتاب بزرگ باشد. بنابراین اگر فایل ورد خلاصه بیشتر از 25 درصد طول متن اصلی باشد باید حزئیات بیشتری را حذف نماییم.

به عنوان مثال متن زیر را در نظر بگیرید:

در گذشته ها هنگام مسابقات فوتبال آمریکایی بازیکنان از هیچ ابزاری برای محافظت از سر خود استفاده نمی کردند. بازیکنان بعد از آسیبهای زیاد از کلاه های ساده و چرمی استفاده نمودند ، ولی هنوز هم آسیبهای زیادی میدیدند . بنابراین برای بهتر شدن کلاه های ایمنی ، طراحان کلاه شروع به مطالعه نمودند و کلاه های دارکوبی به عنوان کلاه های ایمنی بسیار پیشرفته از جمجمه ها و صورت بازیکنان محافظت میکند.

خلاصه ی این متن به صورت کتبی در فایل ورد بر اساس قانون 10% تا 25% به صورت زیر میباشد:

جهت جلوگیری از مصدومیت بازیکنان فوتبال آمریکایی ، کلاه ایمنی بهبود یافته و استفاده از کلاه های دارکوبی رایج شده است.

جمع بندی ، ابزاری قدرتمند برای درک مفاهیم و یاداوری مطالب میباشد . مانند یک خبرنگار از سوالات : چه کسی؟ ، چی؟ ، کجا؟ ، کی؟ ، چرا؟ ، چطور؟ و … استفاده نموده و سرنخ هایی برای این سوالات پیدا کرده و پاسخ های خود را به شکل پاراگراف در ورد نوشته و چهارچوبی برای خلاصه ی متن خود بسازید.

خلاصه سازی مطالب و تهیه ی فایل پاورپوینت

برای انتقال از قالب مقاله به پرزنت پاورپوینت بایستی هدف نهایی شما ارائه تصویری واضح و شفاف از مطالب مقاله در قالب پاورپوینت باشد. یعنی شما با استفاده از بعضی از ابزار های دیداری ، نقل قول ها و جملات پر محتوا ، پاورپوینت مناسبی را ایجاد نمایید.

پاورپوینت ابزاری بسیار مناسب برای یک ارائه ی رسمی از خلاصه ی مطالب شما می باشد. اما شما باید تلاش زیادی کنید تا مطالب را به صورت مختصر در پرزنت خود توزیع نموده و مقاله ی خود را با ارائه ی شفاهی تطبیق دهید . اگر مقاله شما بسیار گسترده و پیچیده باشد این موضوع از تلاش و کوشش شما خارج میشود و به یک متخصص خلاصه ساز پاورپوینت نیاز پیدا خواهید کرد.

راز موفقیت اسلاید های موثر ، خلاصه سازی در ارائه ی پاورپوینت می باشد.

هرچند در خلاصه سازی و تهیه ی پاورپوینت میتوانید از کپی و پیست استفاده نمایید اما استفاده از مراحل زیر میتواند یک پرزنت قوی ایجاد نمایید:

  • با یک عبارت موثر و قوی یا تصویر گویا پاورپوینت خود را شروع کنید و سعی کنید نکته ی اصلی پرزنت خود را به صورت کاملا خلاصه بیان کنید.
  • از بولت ها استفاده نموده و سرفصل ایده های خود را تیتروار نوشته و به اسلاید موردنظر لینک دهید.
  • از تصاویر استفاده نمایید.
  • یک طرح کلی برای مقاله بنویسید و عنواین مهم را مشخص کنید.
  • طرح کلی را در اسلاید های بعدی وارد کنید و تا حد امکان از عنوان های استاندارد استفاده کنید .(h1-h2,…)

یکی از محبوبترین و مناسبترین ابزار های ارتباطی حال حاضر استفاده از تصاویر و ویدیو می باشد. بنابراین به هیچ عنوان استفاده از ویدیو و فیلم در پرزنت و پاورپوینت خود را از دست ندهید.

خلاصه سازی مطالب و تبدیل به پاورپوینت  اصول خاص خود را دارد ، چون معمولا زمان ارائه ی یک پرزنت کوتاه میباشد خلاصه سازی بایستی بسیار اثر گذار و فشرده باشد.

خلاصه سازی پایان نامه و تهیه ی پاورپوینت دفاع

یکی از مواردی که نیاز به خلاصه سازی و تهیه ی پاورپوینت دارد ، پرزنت دفاع پایان نامه می باشد. بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خلاصه سازی و تهیه ی پاورپوینت دفاع پایان نامه ی خود را از ما درخواست نموده اند. در چنین مواردی پایان نامه توسط متخصص همان رشته ی دانشگاهی مطالعه و براساس اصول خلاصه سازی تبدیل به یک پاورپوینت کاملا گویا و دقیق می شود.

خلاصه سازی مطالب و تهیه ی PDF

به لطف نرم افزار هایی مانند win2pdf امکان تبدیل هر فرمتی به فرمت PDF وجود دارد. استفاده از فرمت PDF جهت حفظ ظاهر و فونت فایل های تولید شده در مبدا صورت میگیرد. امکان خلاصه سازی مطالب و تهیه ی فایل PDF در همه شرایطی وجود دارد.

خلاصه سازی مطالب و تهیه ی فایل صوتی

در دنیای امروزی که سرعت نقش مهمی در زندگی بازی می کند و از طرفی بسیاری از تایم ما در ترافیک ، مترو ، هواپیما ، قطار و تاکسی و یا در پیاده روی میگذرد ، استفاده از این تایم جهت مطالعه از طریق گوش دادن به فایل های صوتی امکان پذیر است.

شما میتوانید در حال پیاده روی در مترو اتوبوس و یا حتی در حال خواب و استراحت به فایل های صوتی گوش فرا داده و مطالعه نمایید.

در صورت خلاصه سازی در فایل های صوتی به دلیل اثر گذاری و سرعت شنیدن صوت و درک صوت میتواند بین 50 تا 75 درصد متغییر باشد. هرچند استفاده از سایر درصدهای خلاصه سازی با توجه به تایم و درخواست شما امکان پذیر می باشد.

کارشناسان ما آماده ی خلاصه سازی و ضبط مطالب خلاصه سازی شده به فرمت صوتی برای شما عزیران میباشند.

خدمات دانشجویی آوا به عنوان پیشتاز ترین موسسه ی خدمات دانشجویی در ایران با دارا بودن 8 مجموعه ی کاملا مستقل ، در زمینه ی انواع خدمات دانشجویی آماده ی ارائه ی خدمات خلاصه سازی و تبدیل مطالب به فرمت مورد نیاز شما می باشد.

خلاصه سازی متن و ساخت پاورپوینت یک کار تخصصی می باشد که در توان متخصصان آن امر می باشد. بسیاری از مشتریان گرامی می خواهند متن کتاب ، جزوه و یا پایان نامه آنها ابتدا به صورت مختصر و مفید خلاصه سازی شده و سپس به صورت اسلاید پاورپوینت در آید. قرار دادن یک متن طولانی داخل یک اسلاید پاورپوینت نه تنها کاری غیر حرفه ای می باشد ، بلکه باعث می شود ارائه سمینار شما بسیار با مشکل مواجه شود. بنابراین چاره راه در خلاصه سازی متن و تهیه پاورپوینت می باشد.

برای این کار ما ابتدا متن مورد نظر شما را به یک متخصص آن رشته می سپریم تا خلاصه سازی شود و سپس توسط همان شخص یا شخص دیگری که متخصص طراحی و انجام پاورپوینت می باشد، به اسلایدهای پاورپوینت تبدیل خواهد شد. تبدیل و خلاصه سازی هر هرگونه متن در موسسه تایپ و پاورپوینت آوا پذیرفته می شود. از خلاصه سازی و تهیه پاورپوینت دفاع پایان نامه گرفته ، تا خلاصه سازی کتاب و یا جزوه شما و تبدیل آن به پاورپوینت. سفارش انجام خلاصه سازی و تهیه پاورپوینت از متن مورد نظر شما بسیار ساده است. فقط کافی است با شماره تلفنهای سایت تماس بگیرید و یا از طریق سایر راههای ارتباطی مانند تلگرام با ما تماس بگیرید و سفارش ساخت پاورپوینت خود را ثبت نمایید.

جهت سفارش پاورپوینت و یا تایپ آنلاین کلیک کنید

جدول قیمت و هزینه ساخت و سفارش پاورپوینت -> تعرفه پاورپوینت

جهت انجام پروژه های پکت تریسر اینجا

کلیک کنید.

همچنین شما می توانید خدمات سفارش انجام پروژه های پکت تریسر و خدمات سفارش پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام پایان نامه و خدمات سفارش پاورپوینت و خدمات سفارش تایپ و خدمات فروش پسته و خدمات تایپ آنلاین و خدمات سفارش ترجمه و خدمات انجام پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام SPSS و خدمات برنامه نویسی اندروید و خدمات سفارش انجام پاورپوینت را از ما درخواست نمایید.